Бизнес төлөвлөгөө - Нягтлан бодох бүртгэл.  Гэрээ.  Амьдрал ба бизнес.  Гадаад хэлнүүд.  Амжилтын түүхүүд

CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI болон бусад нэр томъёоны тайлбар. CPC гэж юу вэ, тооцоолох томъёо юу вэ? Салбараар нь Google AdWords ногдох дундаж зардал

Олон интернет маркетерууд нэг товшилтын зардлыг тооцоолох хэрэгцээтэй тулгардаг янз бүрийн төрөлзар сурталчилгаа. CPC гэж юу вэ? Англи хэл дээрх энэ товчлол нь (CPC) Cost Per Click - cost per click гэх мэт сонсогдож байна. Энэ юунд зориулагдсан бэ? CPC-ийг тооцоолох нь зар сурталчилгааны эх үүсвэрийн үр нөлөөнд нөлөөлдөг чухал үзүүлэлтүүдийн нэг болох нэг товшилтын зардлыг тодорхойлоход тусална.

Үнэн хэрэгтээ товшилтын зардлыг тооцоолох нь маш энгийн ажиллагаа бөгөөд сурталчилгааны материалыг байрлуулах зардал, тэдгээрт хийсэн товшилтуудын тоог мэдэхэд хангалттай. Энгийнээр хэлэхэд, CPC тооцоолох томъёо нь дараах байдалтай байна.

Одоо танд CPC-ийг хэрхэн тооцоолох талаар асуулт байх ёсгүй. Та CPC яагаад ийм чухал, яагаад хэрэгтэй байгааг ойлгох хэрэгтэй.

CPC тооцоолох жишээ

Үр дүнг нэгтгэхийн тулд та тооцоололд дадлага хийх хэрэгтэй. Та дээрх тооцоолуур дээрх тооцоолол бүрийг шалгаж зөв эсэхийг шалгах боломжтой.

Тэгэхээр, жишээ №1: Та сар бүр 6500 рубльтэй сайт дээр баннер байрлуулсан гэж төсөөлөөд үз дээ. Өнгөрсөн сарын хугацаанд та энэ баннераас өөрийн сайт руу 532 товшилт хийсэн байна. Энэ баннерын нэг товшилтын дундаж зардлыг тооцоолъё:

CPC = 6500 рубль / 532 товшилт.
CPC = 1 товшилт тутамд 12.22 рубль.

Нийтдээ CPC тооцооллын томъёог ашиглан бид энэ баннер дээр дарахад дунджаар 12.22 рубль зарцуулдаг болохыг тогтоосон. Та үүнийг сайн үнэ гэж бодож байна уу, үгүй ​​юу?

Та энэ үр дүнг тунгаан бодож байхдаа хоёр дахь жишээг авч үзье: Та зар байршуулсан олон нийтийн сүлжээ-тай холбоотой. Та 1000 сурталчилгааны сэтгэгдэлд 5.12 рубль төлдөг. 25,000 сэтгэгдэл төрүүлсний дараа 14 хүн зар дээр дарсан байна. Энэ зар дээрх товшилтын зардлыг тооцоод үзье:

Таны харж байгаагаар энэ зарыг байрлуулах эцсийн зардал бидэнд байхгүй, гэхдээ үүнийг тодорхойлоход туслах хэд хэдэн үзүүлэлт байдаг. Ийм ойлголт байдаг. Бид үүнийг зар сурталчилгааны зардлыг тодорхойлоход ашигладаг.

Таны харж байгаагаар нэг товшилтын зардал бүр ч бага байна. Гэхдээ дараах асуултад хариулъя.

CPC үзүүлэлт - үүнд анхаарлаа хандуулах боломжтой юу?

ХКН-ын үзүүлэлт нь өөрөө хүчирхэг үнэлгээний хэрэгсэл юм. сурталчилгааны кампанит ажил. 3, 7, 10 рубльд товших - хямд, сэрүүн, гайхалтай. Бүх зүйл сайхан байх болно, гэхдээ эдгээр товшилтууд нь таны зорилтот үзэгчид биш, харин таны зар сурталчилгааг сонирхдоггүй санамсаргүй хэрэглэгчид байвал яах вэ? Бодит, зорилтот товшилтын үнэ өсч байгаа нь харагдаж байна. Тиймээс буруу товшилтыг арилгадаг тул ХКН ч нэмэгддэг. Юу хийх вэ?

Эндээс “ ” буюу Үйлдэл гэсэн ойлголт гарч ирдэг. Зорилтот үйлдлүүд нь:

  • маягтыг бөглөж байна санал хүсэлт;
  • дуудлага;
  • буцааж залгах захиалга;
  • бараа худалдан авах;
  • тодорхой хуудсанд зочлох;
  • үнийн жагсаалтыг татаж авах гэх мэт.

Хэрэв таны зар дээр товших нь зорилтот үйлдэл, өөрөөр хэлбэл хөрвүүлэлтэд хүргэдэг бол та өөрийн гэсэн үг юм зорилтот бүлэгмөн таны CPC таны ROI шууд нөлөөлдөг. Үүнийг зөв хийснээр та сурталчилгааны сувгийн бодит үр нөлөөг ойлгож чадна.

Нэг товшилтын зардал нь сурталчилгааны кампанит ажлын зардалд нөлөөлдөг болохыг бид ингэж тодорхойлсон. CPC бага байх тусмаа сайн, ялангуяа эдгээр товшилтууд нь хөрвүүлэлтийг бий болгодог. CPC-ийг хэрхэн зөв тооцоолохоо бүү мартаарай - энэ нь таны ажилд туслах болно.

бичил дүүрэг Черная Речка, 15 настай Орос, Санкт-Петербург 8 812 497 19 87

Зар сурталчилгааны нэг товшилтын зардлыг (CPC) хэрхэн тодорхойлох вэ


SHARE

Зар сурталчилгааныхаа товшилтын зардлыг (CPC) хэрхэн тодорхойлох вэ?

Хамгийн их асуудаг асуултуудын нэг. Ер нь ямар их мөнгөтэй байгаагаа сайн ойлгох хэрэгтэй...

"Харин" гэж та асууж байна ...

Энэ нийтлэл танд хариулт өгөх болно.

Үүнийг та нар ойлгохын тулд үүнийг бүрэн нарийн тодорхойлох боломжгүй, учир нь ... Бизнес бүр өөрийн гэсэн онцлог шинж чанартай байдаг. Тиймээс бид алдаа гаргах эрхийг урьдчилан авдаг.

Энэ нийтлэлд бид таны онлайн сурталчилгааны кампанит ажил болон түүнээс дээш хугацаанд нэг товшилтын зардлыг хэрхэн тодорхойлох талаар авч үзэх болно.

ROI (Хөрөнгө оруулалтын өгөөж) томъёо

Та мөнгө олохын тулд бизнес эрхэлдэг. Үүний тулд та оруулсан мөнгө эерэг мөнгөн урсгалыг бий болгож байгаа эсэхийг шалгах хэрэгтэй.

Энэ нь хэрхэн тохиолддогийг ойлгохын тулд та хөрөнгө оруулалтын өгөөжийг (ROI) тооцоолох хэрэгтэй.

Энгийнээр хэлэхэд ROI үзүүлэлт нь "Би орлого олдог илүү мөнгө, би бизнестээ юунд хөрөнгө оруулах вэ?"

Үүнээс гадна ROI нь таны хөрөнгө оруулалтын эерэг (эсвэл сөрөг) өгөөжийн хэмжээг танд хэлэх болно. Энэ нь таны хөрөнгө оруулалттай харьцуулахад хэр их мөнгө олох (эсвэл алдах).

Нэг жишээ авч үзье.

Та 1000 долларын хувьцаа худалдаж авлаа гэж бодъё. Хоёр сарын дараа та ижил хувьцааг 1300 доллараар зарна.

Таны хөрөнгө оруулалтын өгөөж ямар байсан бэ?

ROI томъёо энд байна:


ROI=(ашиг - зардал)/хөрөнгө оруулалтын хэмжээ*100%

Одоо тоонуудтай. Хөрөнгө оруулалтын ашиг нь 1300 доллар (хувьцааны борлуулалт), хөрөнгө оруулалтын зардал нь 1000 доллар (хувьцааны өртөг).

ROI = ($1300 - $1000) / $1000 = 0.3 буюу 30%

Энэ нь 30% болж хувирсан. Учир нь ROI үргэлж хувиар хэмжигддэг.

Хэрэв хөрөнгө оруулалтын өгөөж эерэг байвал (энэ тохиолдолд адил) хөрөнгө оруулалт ашигтай байна. Учир нь та оруулсан мөнгөөөсөө илүү их мөнгө авдаг.

Хэрэв хөрөнгө оруулалтын өгөөж сөрөг байвал хөрөнгө оруулалт ашиггүй болно.

Сөрөг ROI-ийн жишээг харцгаая.

Та 1000 доллараар хувьцаа худалдаж авлаа гэж бодъё. Тэгээд тэднийг 700 ам.доллараар зарахыг албаддаг.

ROI = ($700 - $1000) / 1000 = -0.3 буюу -30%.

Та энэ хөрөнгө оруулалтад 30% зарцуулсан.

Нэг товшилтын зардлыг тооцоолохдоо ROI томьёог анхаарч үзэх нь чухал юм.

Нэг товшилтын зардал

Та сурталчлах боломжтой олон платформууд энэ загварыг дагаж мөрддөг. Энэ нь хэн нэгэн таны зар дээр дарахад л мөнгө авна гэсэн үг.

Хэрэв таны зар сая удаа гарч ирэхэд хэн ч товшихгүй бол та юу ч төлөхгүй. Мэдээжийн хэрэг, энэ нь таны зар сурталчилгааны чанар дээр ажиллах хэрэгтэй гэсэн дохио юм..

Дашрамд хэлэхэд, нэг товшилтын зардал нь онлайн зар сурталчилгаа маш сонирхолтой байх шалтгаануудын нэг юм. Боломжит худалдан авагчид түүн дээр дарж, таны саналыг судлах үед л та зар сурталчилгааныхаа төлбөрийг төлдөг.


Нэг товшилт ямар үнэтэй вэ? Өөрөөр.

Хувь хэмжээ нь эрэлтээс хамаарна. Хэрхэн илүү олон хүнтодорхой түлхүүр үгээр тендер зарлахыг хүсч байгаа бол товшилтын өртөг өндөр байх болно.

Энэ бүхэн таны зорилтот түлхүүр үгсийн одоогийн эрэлт, түгээмэл байдлаас хамаарна.

Таны хөрвөлтийн хувь хэмжээ хэд вэ?

Дараа нь та өөрийн хөрвүүлэх хувь хэмжээ гэж юу болохыг ойлгох хэрэгтэй. Энэ нь таны зар дээр дарж, худалдан авалт хийдэг хүмүүсийн хувь юм..

Харамсалтай нь таны зар дээр дарсан хүн бүр таны бүтээгдэхүүн үйлчилгээг худалдаж авахгүй.

Энэ нь нэг товшилтын зардал нь борлуулалтын зардалтай адил биш гэсэн үг юм.


Жишээ.

Та гутал зардаг, таны зар сурталчилгаа нэг товшилтоор 1.25 долларын үнэтэй гэж бодъё. Энэ юм шиг санагдаж байна боломжийн үнэТа борлуулсан гутал бүрийн 17 долларын ашгийн зөрүүтэй байгаа тул нэг товшилтоор төлөх.

Дандаа биш.

Та харах хэрэгтэй хөрвүүлэх ханш. Хэрэв таны зар дээр дарсан арван хүн тутмын нэг нь л гутлыг худалдаж авбал та нэг худалдаанд 12,50 доллар (1,25 х 10) төлж байна гэсэн үг.

Одоо дахин тооцоол. Энэ нь 17-12.50 доллар байна. Энэ нь танд 4.50 долларын ашиг багатай байх болно.

Та үүнийг төлж чадах уу?

Энэ бол та өөрөө хариулах ёстой асуулт юм.

Таны Хөрвүүлэлтийн хувь хэмжээ болон нэг товшилтын зардал нь хөрөнгө оруулалтын өгөөжтэй (ROI) шууд хамааралтай байдаг.

Салбараар нь Google AdWords ногдох дундаж зардал

AdWords нь хайлтын (контекст) зар сурталчилгаа болон дэлгэцийн сурталчилгаа (баннер) хоёуланг нь санал болгодог гэдгийг ойлгох нь чухал юм.

дундаж зардалбүх хэсэгт нэг товшилтоор Контекст сурталчилгаанд 2,32 доллар, дэлгэцийн сурталчилгаанд 0,58 доллар (хошуу).

Нэг товшилтын зардлын салбарын дундаж үзүүлэлтийг харцгаая Google AdWords.

Хуульчийн үйлчилгээ – $1.72 (контекст) ба 0.32 доллар (баннер)

Автомат – $1.43 (контекст) ба $0.39 (хошуу)

B2B – $1.64 (контекст) ба $0.37 (хошуу)

Хэрэглэгчийн үйлчилгээ – 3.77 доллар (контекст) ба 0.69 доллар (хошуу)

Болзох сайтууд - $ 0.19 (контекст) ба $ 0.18 (хошуу)

Цахим худалдаа – $.88 (контекст) болон $0.29 (хошуу)

Боловсрол – 1,74 доллар (контекст) ба 0,40 доллар (баннер)

Хөдөлмөр эрхлэлтийн үйлчилгээ – $0.20 (контекст) ба $1.66 (хошуу)

Санхүү, даатгал – 3.72 доллар (контекст) ба 0.72 доллар (хошуу)

Эрүүл мэнд, анагаах ухаан - 3.17 доллар (контекст) ба 0.70 доллар (хошуу)

Бүтээгдэхүүн - $3.19 (контекст) ба $0.70 (хошуу)

Аж үйлдвэрийн үйлчилгээ - 2.00 доллар (контекст) ба 0.60 доллар (хошуу)

Баруун талд – 5,88 доллар (контекст) ба 0,60 доллар (хошуу)

Үл хөдлөх хөрөнгө - $1.81 (контекст) ба $0.88 (хошуу)

Технологи - 1.78 доллар (контекст) ба 0.20 доллар (баннер)

Аялал ба зочломтгой үйлчилгээ – 1.55 доллар (контекст) ба 0.24 доллар (хошуу)

Дэлгэцийн зар нь ихэвчлэн хайлтын зараас хамаагүй бага үнэтэй байдаг. Яагаад энэ вэ?

Учир нь хайлтын зарыг худалдан авалт хийх ирмэг дээр байгаа хүмүүст чиглүүлэхэд ашиглаж болно. Тиймээс үнэ нь илүү өндөр байна.

ЖишээлбэлХэрэв та камер зардаг бол "хямдхан камер" гэсэн түлхүүр үгийн зар сурталчилгаа явуулахыг хүсч магадгүй юм.

Юуны төлөө? Учир нь "хямдхан камер" хайж байгаа хэн бүхэн худалдан авалт хийх сонирхолтой байдаг.

Нөгөө талаас, хүмүүс хуудсыг үзэж байх үед дэлгэцийн зар (баннер) гарч ирдэг бөгөөд тэр даруй худалдан авах сонирхолгүй байдаг.

Дэлгэцийн зар сурталчилгааг дахин чиглүүлэх (эсвэл брэндтэй аль хэдийн харилцаж байсан хүмүүсийг чиглүүлэх) зорилгоор ашигладаг.

Салбараар нэг товшилтын Фэйсбүүкийн дундаж зардал

Онлайн сурталчилгаа хийх өөр нэг гайхалтай сонголт бол Facebook юм. Учир нь та хүн ам зүй, сонирхолд тулгуурлан зар сурталчилгаагаа хүмүүст чиглүүлэх боломжтой.

Facebook дээр нэг товшилтын дундаж зардал 1.72 доллар байна.

Онлайн зар сурталчилгаан дахь CPC үзүүлэлт

Зар сурталчилгаанд CPC гэж юу вэ? "CPC" гэсэн нэр томъёо нь "Cost Per Click" гэсэн англи хэллэгийн товчлол бөгөөд "товшилтын зардал" гэсэн утгатай. Өөрөөр хэлбэл, CPC гэдэг нь линк эсвэл баннер байрлуулсан вэб нөөцийн эзэн рүү зочлон шилжихэд сурталчлагчаас төлдөг мөнгө юм.

Энэ нь CPC гэж юу болохыг хэлэх боломжгүй юм сайн аргазалуу сайт эсвэл блогоос мөнгө олох. Нэг товшилтын зардал ихэвчлэн хэдэн цент байдаг гэдгийг анхаарна уу. Тогтвортой орлого олохын тулд та өндөр урсгалтай вэб нөөцтэй байх хэрэгтэй.

Манай суваг дээрх бусад видеонууд - SEMANTICA-тай интернет маркетинг сур

Дундаж CPC юунаас хамаардаг вэ?

Нэг товшилтын өртөгт нөлөөлдөг хэд хэдэн шалгуур байдаг. Хамгийн чухал хүчин зүйл бол сайтын сэдэв юм. Хөрөнгө оруулалт, санхүү, бүтээн байгуулалт зэрэгт зориулагдсан арилжааны төслүүд эзэддээ их зүйлийг авчирдаг илүү их ашигэнтертайнмент эсвэл "эмэгтэй" сайтуудаас илүү. Вэб сайтын сэдэвчилсэн хамаарлаас гадна CPC үзүүлэлтэд дараах шалгуурууд нөлөөлдөг.

  • Өдрийн цаг;
  • интернет хэрэглэгчийн газарзүйн байршил;
  • түлхүүр үг;
  • систем дэх вэб нөөцийн эрх мэдэл.
.

CPC зар сурталчилгаа нь сурталчлагч болон вэбмастерт юу өгдөг вэ?

Энэхүү сурталчилгааны хэрэгслийг ашигласнаар сурталчлагч дараахь давуу талыг олж авна.

  • төсвийн уян хатан хуваарилалтын боломж;
  • сурталчилгааны кампанит ажлыг ямар ч үед зогсоож болно;
  • төлбөрийг зөвхөн сурталчилгааны сайт руу шилжүүлэхэд л хийдэг;
  • Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хурдан үнэлэх боломжтой.

Сүлжээг анхаарч үзэх хэрэгтэй контекст сурталчилгаахүлээн зөвшөөрөгдсөн сайтуудтай холбоотой тодорхой шаардлага тавих. Юуны өмнө вэб нөөц нь дүрэмд нийцсэн байх ёстой түншлэлийн хөтөлбөрмөн хуулийн шаардлагыг зөрчихгүй байх. Мөн сайтын урсгал болон сэдэвт хязгаарлалт тавьж болно. "Хориотой" ангилалд ихэвчлэн мөрийтэй тоглоом, эм зүй гэх мэт сайтууд багтдаг.

Сайтын орлого нь товшилтын өртөгөөс гадна CTR утгаас (1000 сэтгэгдэлд ногдох зочдын шилжилтийн тоо) хамаарна. сурталчилгаа). CTR-ийг сайжруулахын тулд та зар сурталчилгааны нэгжийн байршил, тэдгээрийн харагдах шинж чанарыг туршиж үзэх боломжтой.

Ямар ч байсан шиг мэргэжлийн үйл ажиллагаа, Интернэт маркетингийн хувьд мэргэжилтнүүдийн ажлыг хурдан удирдах, тооцоолол хийх, сурталчилгааны дүн шинжилгээ хийхэд тусалдаг олон нэр томъёо, тодорхойлолтууд байдаг. Туршлагагүй хэрэглэгчдийн хувьд олон нэр томъёо нь үргэлж тодорхой байдаггүй тул өнөөдрийн нийтлэлд бид интернет маркетеруудын үндсэн тодорхойлолт, томъёог тайлж, тэдгээрийг хаана хэрэглэж болох, ашиглах ёстойг хэлэх болно.


Таны тав тухтай байдлыг хангах үүднээс бид нийтлэлээ блок болгон хуваасан:

Зардлыг тооцох нэр томъёо, томъёо


Одоо бид танд нөхцөлүүдийг танилцуулъя:


CTR (товшилтын хувь)- зар сурталчилгааны товшилтын хувь. Зар сурталчилгааны сэтгэгдлийн тоонд товшилтын тоог хувиар тооцно. ЗС нь зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг тодорхойлоход ашиглагддаг.


Томъёо: CTR = (товшилтын тоо/сэтгэгдэлийн тоо)*100%

CPC(зардалperдарна уу) – сурталчлагчийн зар сурталчилгаан дээр дарж, дараа нь сайт руу ороход төлдөг зардал. CPC нь сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг үнэлэх, тендерийг тохируулахад тусалдаг. ХКН-ын үзүүлэлтэд хэд хэдэн хүчин зүйл нөлөөлдөг - зар өөрөө, түүний чанарын оноо (CTR), дэлгэцийн бүс, цаг хугацаа, ижил түлхүүр хэллэгт зориулсан зар сурталчилгааг үзүүлж буй өрсөлдөгчид.


ЦХҮа (зардалperүйлдэл)- сурталчлагчийн вэбсайт дээрх үйл ажиллагааны зардал. Энэ тохиолдолд сурталчлагч өөрөө юуг ашигтай үйлдэл гэж хүлээж авахаа шийддэг. Энэ нь "Холбоо барих хуудсанд зочлох" эсвэл "Холбоо барих маягт илгээх" байж болно. TO энэ нэр томъёотодорхойлолтыг мөн дурдаж болно CPL (зардалperхар тугалга)- энэ бол зардал юм боломжит үйлчлүүлэгч, холбоо барих хаягаа орхисон эсвэл сурталчлагчтай өөр тохиромжтой аргаар холбоо барьсан.



Зөв мөрдөхийн тулд ашигтай үйлдлүүдта Google Analytics эсвэл өгөгдлийг тооцоолох өөр аналитик системд зорилго тавих хэрэгтэй.


ЦХҮа-ны үзүүлэлтийг автоматаар тооцоолох үйлчилгээнүүд байдаг - K-50, Roistat болон бусад.

CPS (зардалборлуулалт бүрт) – зар сурталчилгааны эх үүсвэрээс бараа/үйлчилгээний 1 төлбөртэй захиалгын өртөг. CPS тооцоо нь онлайн төлбөртэй онлайн дэлгүүрүүдэд тохиромжтой. Үлдсэн хэсэгт CRM интеграци бүхий төгсгөлийн аналитик систем шаардлагатай. CPS нь зар сурталчилгааны төсвөө тохируулах, үр ашгийг дээшлүүлэхэд тань туслах болно.

CPO (захиалгын зардал)- 1 захиалгын бараа/үйлчилгээний өртөг. Үүний ялгаа нь дүрмээр бол CPO нь бүх захиалгыг, түүний дотор төлбөргүй захиалгыг харгалзан үздэг.


CPM (Мянганы зардал) - 1000 сэтгэгдэлд ногдох зардал нь зар сурталчилгааны мессежийг эцсийн хэрэглэгчдэд хүргэх нь чухал бөгөөд зар сурталчилгаан дээр дарахад анхаарлаа төвлөрүүлэхгүйгээр зөвхөн 1000 сэтгэгдэл тутамд төлдөг сурталчлагчдад зориулсан тодорхойлолт юм.


Томъёо: CPM = зар сурталчилгааны зардал / хүлээгдэж буй харилцагчдын тоо * 1000

CPI (суурилуулах зардал)– гар утасны програм суулгах зардал. ХҮИ-ийн тооцоолол нь бүтээгдэхүүнээ сурталчлагчдад хэрэгтэй гар утасны програмууд. CPI үзүүлэлт нь нэг програм суулгах зардлыг тооцдог.


Дээрх нөхцөлүүд нь таны сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хянах, өөртөө хамгийн сайн сурталчилгааны загварыг сонгох, мөн зар сурталчилгааны төсвөө хянах, тохируулахад тусална.

Ашиг тооцох нэр томъёо, томъёо

Зардлаа тооцоолоход бизнес эрхлэгч бүрийн хамгийн сонирхолтой хэсэг нь ашгийг тооцоолох явдал юм. Таны үнэнч туслахууд болох томьёо, тодорхойлолтуудыг доороос олох болно.

Борлуулалтын зарын зардал (A/S)- сурталчилгааны үр ашгийг тодорхойлох. Энгийн A/S томьёог ашиглан та сурталчилгааны бүтээгдэхүүн/үйлчилгээний ашгийг энэ бүтээгдэхүүн/үйлчилгээг дэмжихэд зарцуулсан зардлыг хасч тооцож болно. Дүрмээр бол энэ үзүүлэлтийг тухайн компанийн жилийн эсвэл тайлант хугацаанд тооцдог.


Зар сурталчилгааны зардлын өгөөж (ROAS)- сурталчилгааны кампанит ажлаас хэр их ашиг олсон болохыг тооцоолоход бидэнд туслах тодорхойлолт. Жишээлбэл, та зар сурталчилгаанд 30,000 рубль зарцуулж байхад 100,000 рублийн зар сурталчилгаанаас ашиг олсон. Бид тооцоолно: 100,000/30,000 = 3.3 рубль. Та зар сурталчилгаанд зарцуулсан 1 рубль бүрээс авсан.


Томъёо: ROAS = сурталчилгааны сувгуудын ашиг/зардал


ROI (Хөрөнгө оруулалтын өгөөж)Тэгээд ROMI (Маркетингийн хөрөнгө оруулалтын өгөөж)зардлын хэсгийн хэмжээгээр ROAS-аас ялгаатай. ROMI (ROI) нь зөвхөн сурталчилгааны сувгуудыг бус маркетингийн бүх зардлыг харгалзан үздэг (жишээлбэл, вэбсайт үүсгэх, дэлгэцийн сурталчилгаанд зориулж шинэ бүтээлч хөгжүүлэх гэх мэт).


Томъёо: ROMI (ROI) = ашиг / маркетингийн зардал


Ахиу хүртэлх зарын зардал (A/M)- зар сурталчилгааны ашигт ажиллагааг үнэлэхэд тусалдаг өөр нэг тодорхойлолт, гэхдээ ашигтай холбоотой зардал биш, харин ашигт хамаарах зардал, бүтээгдэхүүн/үйлчилгээний өртөг, өөрөөр хэлбэл хөрөнгө оруулалтын цэвэр ашгийг хассан.

EPC (товшилт тутамд олох орлого)- төстэй үзүүлэлт CPC үзүүлэлт, ялгаа нь CPC нь нэг товшилтын зардал, EPC нь 100 эсвэл 1000 товшилтын ашиг юм.


Томъёо: EPS = (орлого/товшилтын тоо) * 100 (эсвэл 1000)

LTV (Насан туршийн үнэ цэнэ)- энэ бол нэг үйлчлүүлэгчээс түүнтэй ажилласан бүх хугацаанд компанийн нийт ашиг юм. Шалгуур үзүүлэлт нь нэг татагдсан үйлчлүүлэгчийн хөрөнгө оруулалтын өгөөжийн талаар тодорхой ойлголт өгдөг.


Томъёо: LTV = хамтын ажиллагааны бүх хугацаанд 1 үйлчлүүлэгчээс олох орлого - үйлчлүүлэгчийг татах, хадгалах зардал.

KPI- Энэ гол үзүүлэлт, зорилгодоо хүрэхийн тулд гүйцэтгэлээ үнэлэх боломжийг танд олгоно. KPI-ийг одоогийн болон хүссэн үзүүлэлтүүдийн дагуу мэргэжилтэн, сурталчлагчийн хамт дангаар нь тодорхойлдог.

Энэ нийтлэлд бид интернет маркетингийн үндсэн нэр томъёо, томъёоны талаар аль болох нарийвчлан ярихыг хичээсэн бөгөөд ингэснээр та үүнийг үнэлж чадна. Одоогийн нөхцөл байдалтаны сурталчилгааны кампанит ажил, түүнчлэн маркетингийн мэргэжилтнүүдийн хэлийг ойлгох. Танд хамгийн сайн сайхныг хүсье!


Удахгүй уулзацгаая!